Frequently Asked Questions

Betalingsvragen

Als je een bestelling plaatst op de website van Otterbox moeten we contact opnemen met de bank van je creditcard om na te gaan of je creditcard een geldig nummer heeft. Dit gebeurt via een volledige autorisatie voor het aankoopbedrag en is slechts een veiligheidsmaatregel die we gebruiken om je financiële gegevens te beschermen. Hoewel het er misschien op lijkt dat er meerdere betalingen op je creditcard staan, zijn dit geen betalingen. Het zijn autorisaties die na een paar dagen van je bankafschrift worden verwijderd (als je bestelling niet doorging). We belasten een creditcard of betaalpas pas nadat een bestelling is verzonden, en we belasten de kaart of pas maar één keer. Heb je vragen over deze autorisaties, neem dan contact op met je bank. Als er nog meer kwesties zijn, neem dan contact met ons op. We helpen je graag op iedere mogelijke manier verder.

Het spijt ons dat je problemen ondervindt tijdens het plaatsen van een bestelling bij ons. Dit is een lijst met mogelijke redenen waarom je bestelling niet wordt verwerkt:

  • Je hebt niet alle verplichte velden ingevuld.
  • Het factuuradres van de bestelling komt niet overeen met het factuuradres waarnaar het creditcardafschrift wordt verzonden.
  • Het verzendadres op de bestelling komt niet overeen met het verzendadres dat is gekoppeld aan je PayPal-account.
  • Niet beschikbare gelden.
  • Als je een American Express-creditcard hebt gebruikt: onze excuses maar we accepteren dit type creditcard niet. We accepteren alleen MasterCard, Visa, Revolut of PayPal.
  • Onjuist creditcardnummer of onjuiste vervaldatum.
  • Mogelijk moet je het driecijferige beveiligingsnummer op de achterkant van je kaart invoeren.

Kijk je bestelling zorgvuldig na als je deze online hebt geplaatst. Neem direct contact met ons op als je fouten tegenkomt. Vanwege ons geautomatiseerde systeem worden bestellingen automatisch verzonden naar onze verwerkingsafdeling zodra ze online worden geplaatst. Heb er begrip voor dat we je bestelling niet kunnen wijzigen/annuleren zodra deze online is geplaatst.

Vragen over verzending

Zodra een bestelling is geplaatst, wordt deze doorgaans binnen 24-48 uur verzonden vanuit ons distributiecentrum in Nederland. Afhankelijk van het land kan levering 5-7 werkdagen* duren, weekends en feestdagen niet meegerekend. Houd er rekening mee dat we niet naar pakstations of postbussen verzenden.

*Een werkdag is iedere dag (afgezien van zaterdag of zondag) waarop wetmatig zaken kunnen worden gedaan.

Gratis verzending is van toepassing op bestellingen van meer dan € 34 naar de volgende landen: Ierland, Verenigd Koninkrijk (vasteland), Duitsland, Frankrijk, Zweden, Nederland, België, Italië, Zwitserland, Finland, Portugal, Oostenrijk, Denemarken, Spanje, Polen en Luxemburg.

Als je buiten de Europese Unie woont, ben je mogelijk onderworpen aan aanvullende invoerbelastingen of douanetarieven zoals bepaald door het land waar je woont. Dergelijke invoerrechten zijn niet van toepassing op verzendingen binnen de Europese Unie.

Vragen over retourneren

Wij accepteren een retour van ieder product voor een terugbetaling binnen 14 dagen na de datum dat je je originele bestelling hebt ontvangen, indien de bestelling rechtstreeks op deze website is gekocht. Stuur het product per aangetekende post naar ons terug en volg daarbij de hier uiteengezette procedure. Het product is jouw verantwoordelijkheid totdat het ons bereikt, dus zorg ervoor dat het adequaat is verpakt en onderweg niet beschadigd kan raken. Alle producten worden bij retourontvangst gecontroleerd. Wij streven ernaar om alle retouren te accepteren, maar in het geval dat we een product in beschadigde of ongeschikte staat ontvangen, zijn we mogelijk genoodzaakt het naar je terug te sturen. Wij zijn niet verantwoordelijk voor artikelen die per ongeluk naar ons worden geretourneerd.

Tegoeden worden verstrekt in de vorm van een terugbetaling via de betalingsmethode die werd gebruikt voor de originele aankoop. Terugbetalingen gelden alleen voor producten; verzendkosten zijn niet-restitueerbaar. Het kan tot 10 werkdagen na ontvangst van je retourzending duren voordat je tegoed wordt verstrekt. Je ontvangt een e-mailbevestiging van het tegoed zodra het is verstrekt.

Let op: Bezoek voor retouren www.OtterBox.com alsjeblieft https://www.otterbox.com/en-us/returns/ je retourzending in te dienen. Producten die zijn gekocht bij een retailpartner, wederverkoper, distributeur of anderszins, moeten ter verwerking worden geretourneerd naar de betreffende verkoper met het originele aankoopbewijs.

Vragen over Garantie

Vind meer informatie over de duur van onze garantie en wat deze dekt voor OtterBox-producten hier en LifeProof-producten hier.

Je zou binnen enkele ogenblikken na je indiening een bevestigingsmail op het opgegeven e-mailadres ontvangen met de details van je garantieclaim. Als de e-mail niet aankomt, controleer dan je spamfilter. Als je nog steeds geen e-mail hebt ontvangen neem dan contact op met de klantenservice voor ondersteuning.

Als je je Otter Products-item in een andere online of fysieke winkel hebt gekocht, neem dan rechtstreeks contact op met het verkooppunt voor onmiddellijke hulp bij vervanging onder de garantie. Zij hebben jouw klantgegevens en bestelgegevens en kunnen je helpen met de garantie.

Productvragen

Vanwege onze ontwerp- en productieprocessen, evenals afspraken met onze partners, kan Otter Products op dit moment geen productlanceringsdatums of -tijdlijnen bekendmaken aan consumenten. Als je lancerings-/verzenddatums tegenkomt met betrekking tot een apparaat waarvoor we nog geen lanceringsdatum hebben bekendgemaakt via een andere bron dan de website van Otterbox, dan hebben waarschijnlijk bedrijven buiten OtterBox deze datums bepaalt. Neem als je vragen hebt over deze datums rechtstreeks contact op met die bedrijven.

Onze hoesjes passen precies op het apparaat en we kunnen alleen adviseren om ze te gebruiken voor het apparaat waarvoor het is ontworpen. We kunnen niet garanderen dat een hoesje voor een specifiek apparaat op een ander apparaat past, omdat ze op maat zijn ontworpen om de kenmerken en functies van elk apparaat te accommoderen. Als een hoesje compatibel is met meer dan één apparaat, wordt dit vermeld op onze website.

Onze hoezen kunnen over het algemeen worden schoongemaakt met milde zeep en water en daarna worden gedroogd in de lucht of - voorzichtig - met een papieren doekje.

Omdat hoezen van Otter Products worden ontworpen voor gebruik met elektronische apparaten, zijn ze niet inherent veilig. Er is een breed scala aan apparaten op de markt, dus om te bepalen of jouw apparaat en de hoes samen inherent veilig zijn, moeten ze worden getest door een gecertificeerd testlaboratorium.

Recycling van AEEA

Afgedankte elektrische en elektronische apparaten (AEEA) worden gratis teruggenomen op basis van één-op-één-inwisseling voor eenzelfde type. Afgedankte batterijen, inclusief oplaadbare batterijen, worden gratis teruggenomen. Je bent niet verplicht om een aankoop te doen als je oude batterijen terugbrengt. Jouw plaatselijke instantie moet ook gratis huishoudelijke AEEA en kleine batterijen accepteren bij haar recyclingfaciliteiten. Alle AEEA en afgedankte batterijen moeten gerecycled worden en mogen niet in je huishoudkliko's worden gedaan. Recycle altijd al je oude elektrische goederen en batterijen.

Als je hulp nodig hebt bij het vinden van locaties in jouw regio waar AEEA en afgedankte batterijen worden geaccepteerd, neem dan contact met ons op via [email protected], waar een lid van ons team je graag helpt.